Subject: vastutava ja volitatud töötleja eristamine
From: "Agur Maandi" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 7 Apr 2025 13:40:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Sooviksime pisut konsultatsiooni (nt teile sobival ajal telefoni teel)
seoses volitatud ja vastutava töötleja eristamisega. Nimelt Riigi
Kinnisvara AS üürib välja oma hooneid ministeeriumitele, koolidele,
muuseumidele. Üüriteenuste hulgas on meie kohustus tagada nt valveteenus
(tehniline ja mehitatud), heakord, haldusteenus, läbipääsusüsteemid.
Selle käigus võidakse töödelda (nii meie kui ka üürnike poolt) nt
kaamerate kasutamisel saadud andmeid, sh kaamerasalvestiselt nähtavaid
kujutisi, mobiiltelefoninumbrit, sõrmejälgi, kaardi ja kiibi numbreid,
hoonesse ja ruumidesse sissepääsu võimaldava kaardi, kiibi ja sõrmejälje
logiandmeid, turvaseadmete sisse- ja väljalülitamiseks antud personaalsete
koodide kasutamise tulemusena saadud andmeid, sh logi. Meie kui kinnistu
omaniku üheks huviks on kahtlemata tagada (oma kinnis)vara kaitse, aga ka
nt meie lepingupartnerite (töövõtjate) lepingule vastava tegevuse
vajaduspõhine kontroll. Kui üürnikud haldavad nt läbipääsusüsteemi
(jagavad programmis kasutajaõigusi, annavad välja uksekaarte, saavad ligi
logidele), siis küsimus on, kelle puhul sellises suhtes on tegemist
vastutava, kelle puhul volitatud töötlejaga? Kas võib olla, et osaliselt
on Riigi Kinnisvara AS vastutav töötleja (nt kaameravalve puhul seoses
vara kaitsega), osaliselt hoopis volitatud töötleja (üürnike ja nende
külastajate turvalisuse tagamisel ja ka üürnike vara kaitsmisel, mis on
üürnike huvi)?

Agur Maandi
jurist

tel +372 5649 5669

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja
selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele
isikutele avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse
tõttu, teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.